niedziela, 12 lutego 2017

Sharm effect tutorial

Ostatnio wpadła mi w oko metoda Sharm effect. Jako że idealnie nadaję się ona do malowania róży na paznokciach, wypróbowałam ją przy okazji walentynkowego mani.
Co to jest sharm effect? 
Jest to metoda stylizacji paznokci, w której malujemy wzory na nieutwardzonej warstwie lakieru. Dzięki czemu krawędzie wzoru są lekko rozmyte.

Jak krok po kroku wykonać sharm effect?


Czego użyłam:
- dwóch kolorów hybrydowych: czerwono-bordowego oraz białego. Ważne aby jeden był jaśniejszy, a drugi ciemniejszy. Idealnie byłoby, gdyby kolory były tej samej firmy, bo wtedy mamy pewność, że będą się ze sobą ładnie łączyć.
- cieniutkiego pędzelka,
- kawałka folii spożywczej, z której wygodniej jest nabierać kolor na pędzelek.

1. Zaczęłam standardowo, czyli od przygotowania paznokci (nadania kształtu, odsunięcia i usunięcia skórek, zmatowienia płytki, odtłuszczenia oraz pokrycia warstwą bazy).
2. Następnie nałożyłam pierwszą warstwę lakieru hybrydowego. Różę malowałam jedynie na palcu serdecznym więc ten palec jest pomalowany na biało, gdyż to był mój bazowy kolor, pozostałe pomalowałam na czerwono-bordowy kolor.
3. Kolejno nałożyłam drugą i trzecią warstwę czerwonego, tak aby nie było prześwitów. Na palec serdeczny nałożyłam 2 warstwy białego koloru i choć były jeszcze prześwity na tym etapie jest to dopuszczalne. Lakier utwardziłam.


4. Kiedy miałam utwardzone lakiery, na wybranym paznokciu zaczęłam malować różę:

a) Nałożyłam warstwę lakieru bazowego (u mnie białego) i ważne NIE UTWARDZIŁAM go. Warstwa powinna być cienka. Im grubsza ona będzie, tym gorzej nam będzie wykonać zdobienie.

b) Na mokry kolor, cienkim pędzelkiem zaczęłam malować róże. Ja zaczynam od malutkiej kropeczki i powoli domalowywuję płatki.
c) Płatki malujemy odsunięte od siebie, gdyż one po chwili się rozmyją (powiększają się) i gdy będą za blisko mogą się ze sobą zlać. Żeby płatki ładnie wyglądały malujemy je od środka do zewnętrznych stron. Wtedy będą grube w środku i cieniutkie na zewnątrz.

5. Po namalowaniu wszystkich płatków możemy chwilę poczekać, aż płatki się lekko rozmyją. Kiedy efekt rozmycia jest zadowalający utwardzamy lakier. Różyczkę należy utwardzać trochę dłużej niż standardowe warstwy, ja utwardzałm 2 razy dłużej. Po utwardzeniu zabezpieczamy topem i gotowe ! :)

Efekty mojego malowania znajdziecie również w poście, link:


Dajcie znać jak Wam poszło malowanie ;) 

1 komentarz: